Årstidskollision

Det ter sig som en varm höstdag. Solens strålar smyger sig fram genom luckor bland byggnaderna. Skuggorna formar sig som enorma rektanglar på marken. Ibland fångar solen upp någon som skyndar sig förbi och bildar en halvlång skugga som tar formen av en som upplever Istanbuls vinter 2010 som en ovanligt varm vinter. Affärernas skyltfönster blir mer rödvita och påminner om att julen närmar sig.




Med ett leende på läpparna strosar jag på de folkfyllda gatorna i j akt på ett mysigt ställe där mina studier får sätta sina avtryck. Varför är det så varmt i år? Beror det verkligen på klimatförändringar skapade av den onda människan som förbrukar naturens resurser på ett idiotiskt sätt eller är det bara jag, som är på besök i Istanbul, som alstrar värme? Om det beror på det sistnämnda; oj vad Sverige och resten av Europa måste längta efter mig.

Turkiska kvinnor julshoppar

Kreativ julgran/ljusgran


Bloggen har under de senaste tiderna varit fattig men om sanningen ska fram har jag jättemycket material som jag har skrivit. Jag har bara inte velat ladda upp det av diverse anledningar. Varför jag skriver ett inlägg nu vet jag inte; kan det vara en liten flykt från tentapluggandet inför morgondagens tenta?

Dags att ta fram litteraturen igen och insupa sig kunskap. Kunskap om hur materials egenskaper kan förbättras m.h.a. diverse metoder som t.ex. ytbeläggningar.
Hur kan man komma på idén att man förångar ett material och låter ångan kondensera på ett annat material och på så sätt lägga en tunn film, ett skydd, på sitt material.

Ter detta sig komplext kan det jämföras med Iphones (hur många appleprodukter befinner sig under julgranen 2010 tro). De flesta Iphone användare fäster på ett skydd på skärmen vilket t.ex. ökar reptåligheten. Fantastiskt! Teknikens under.

Någon som vet hur det fungerar med användning av bilder? Denna är t.ex. hämtad från ett företags sida som säljer just skydd som dessa.

Random Pictures
Softilering


Brösthår

Kusin spelar indie i en föreställning
Syster och Bror
Hur mycket tycker du om mig lillkusin?
"Mina händer räcker inte så långt men tänk dig detta i oändlig skala"
Julskinke-substitut

Bror
Farsans klädombyte resulterar i detta skratt från bror. Haha
Godfather morfar intar plats. Finporslinet har åkt fram
Kusiner leker koja
Vad gör man utan en morsa som utan ens vetskap skalat ett granatäpple
Kusin Liyan leker Tarsan
Feel good, keep good, act good!

Kommentarer
Postat av: Cookie

Ahh family time! Finns inget bättre!

2010-12-29 @ 07:08:44
URL: http://cookielainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0