Nymåne - Akupunktur



Timvisaren: 4, minutvisaren: 28, sekundvisaren: orelevant. Sitter vid köksbordet på våning fyra i det vita huset på Nisantasi och borstar tänderna. Tandborsten är vit/orange av märket Colgate och tandkrämen är sensodyne. För ca 10 min sedan snubblade jag in genom dörren. Kvällens destination var diverse chill out klubbar på Nisantasi, med 4 damer.


Touchdown by day

Moster och jag åkte idag över till Asiatiska sidan idag där hennes väninna har en skönhetssalong. För mig innebar detta mitt första fysiska möte med den medicinska behandlingen Akupunktur. Utövaren, en man vid namn Muhammed som såg ut att sväva bortom denna planet med tankarna på det andliga planet -  en såkallad Ayurvedadoktor. Muhammed kände efter min energi - på samma sätt som man tar pulsen via handleden. Därefter blev jag ombedd att lägga mig ner varpå doktorn med vana handrörelser, dock med kirurgisk precision placerade den ena nålen efter den andra på utvalda ställen på kroppen.

Den första stack till på hjässan vilken därefter gästades av tre andra. Sedan var det pannans tur som fick besök av fem nålar. Handlederna fick varsin och benen två var. Där fick jag ligga, med 15 nålar stuckna på kroppen, i ca 30 minuter och vila ut. Tankarna forsade genom huvudet som vattnet i ett vattenfall och jag ställde mig frågan: varför har jag inte upptäckt denna oerhörd sköna, avslappnande, rogivande metod innan? I detta fall liknar jag kroppen/själen vid ett kasettspel och tillhörande konsol som akupunkturbehandlingen. Kasetten resettas mha resetknappen på konsolen.



Efter 30 min vila på bänken fick jag även fyra nålar, i plåsterform, placerade på höger öra och där sitter dom ännu verkar. Akupunktur får fem I av fem möjlga: IIIII.

Den 10e november landar jag i Göteborg och jag kommer att vara kvar i Sv. fram till den 24e. Eftersom det varit svårt att hitta en sladd till kameran här i Istanbul ska jag fixa det i Sv. Bloggen kommer då bli mycket roligare att följa.
Tills dess; savaşma, seviş : dont make war, make love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0