Bomber hit och bomber dit

Knäcker bizzir (nötter) och läser en intressant artikel på SvD:
"...I detta mentala belägringstillstånd blir invandraren spöket som går genom alla debatter. Därför bereds på den offentliga arenan utrymme åt frågan: Är SD verkligen främlingsfientligt? Det är som att ägna tid och energi åt frågan: förekommer samlagsscener i porrfilmer?..." --> http://korta.nu/1926

Vid uppvaknandet varje morgon blir man överraskad, idag var det doften av målarfärg. Hela lägenheten var täckt av tidningspapper och plast och målaren stod med rollern i båda händerna, blicken upp mot taket och blossade på sin halvröka cigarett, modell längre, samtidigt som han glatt yttrade "god morgon".


Detta får mig att minnas tillbaka 3 eller 4 år då min vän Johan flyttade in i en lägenhet varpå ett av rummen var tapetserad med varje sida ur August Strindbergs roman Röda Rummet. Mannen som bodde där innan älskade boken så mycket så att han varsamt hade tapetserad upp hela boken! Vilken bok skulle du helst vilja tapetsera i ditt rum?

Kraftig explosion på Taksim square igår. En självmordsbombare gick fram till en grupp poliser och fråga efter vägen varpå han detonerade bomben. Detta skedde igår (söndag) och några dagar innan läste jag om bombhot riktad mot Nordstan i Göteborg. Vad är det för fel på världen? Många kallar mig ibland sjuk (på ett bra sätt ;)) varpå jag alltid svarar att man måste vara lite sjuk för att kunna hantera den sjuka värld vi lever i. Vår planet, tellus, som annars ser så oskyldigt rund (med en medeldiameter på 12 742 km) och vacker ut sett från universum (Ive been there and seen it).


Polisen har spärrat av ett stort område (längst till höger på bilden skedde explosionen)


Kraftig mediabevakning. Jag var också på plats, utsänd från en av de större dagstidningarna på nätet (istanbullshit.blogg.se)

Med en noggrannare eftertanke vill jag konstatera att planeten jorden fortfarande ser oskyldigt rund och vacker ut, det är människorna som bor på planeten jorden, dessa homo saper, som är sin egen spegelbilds mytoman. Peace love and harmony for fuck's sake. Länge leve hippierörelsen!


Lovely planet Earth


Flower Power

Jag har midterm exams denna vecka så bloggen blir inte uppdaterad så ofta som jag vill. Biljetten till Sverige är dock bokad, avfärd till Gbg den 10e november och åter till Istanbul den 24e.

Ta hand om jorden, släng skräp i papperskorgen och drick kranvatten så gott det går.

Kommentarer
Postat av: Talani

Hmm eftersom jag bara har läst tre böcker i mitt liv, Alkemisten, Djävulen och fröken Prym och Snabba Cash så har jag inte mycket att välja mellan ;)

2010-11-02 @ 02:56:05
Postat av: Emelie

Fint och tänkvärt, vilken lite poet som bor i dig Ömer.



Boken jag skulle välja är nog...oj, tål att tänkas på.

2010-11-02 @ 12:56:49
Postat av: Ömer Yasar

Jag skulle nog inte tapetsera upp någon bok alls. Illustrerad Vetenskap kanske? Haha



Emelie - Jo, jag har nog en liten poet sovande inom mig som ibland väcks till liv och rubbar mitt dagliga jag.



Talani - Shit, läste du inga böcker i gymnasiet? Vi var illa tvungna till att läsa. Visst, ibland googla man upp (nej, på den tiden var de altavista.com) färdiga recensioner men haha.

2010-11-03 @ 13:02:04
Postat av: Mr $

Mina tapeter hade förgyllts av "Blink: Den intuitiva intelligensen".

2010-11-03 @ 13:37:53
Postat av: D.T

Ömer! Du kan ju inte låta dina läsare vänta i flera dagar på en update. En bloggare uppdaterar flera gånger om dagen. Allt för laget!!!

2010-11-05 @ 01:23:34
Postat av: Mr $

Eller hur! Snabbare updates, kortare inlägg och mer skvaller (gärna kryddat)!

2010-11-05 @ 14:40:35
Postat av: s

skön blogg, diggar den!

2011-01-02 @ 19:35:08
URL: http://hypothetiically.blogg.se/
Postat av: ömer

Mr $: den boken är fan bra men den hade inte förgyllt mitt rum. haha!

2011-01-07 @ 16:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0