Thoughts

Sitter på en fönsterplats på Starbucks, tittar på folk som skyndar förbi och sippar på min Caramel Hot Choclate. Lyssnar på indisk chill out musik och känner mig alldeles lugn i sinnet. Är detta det bästa tillståndet att skriva ett blogginlägg på tro?

 



Mobiltelefonen vibrerar och piper och väcker mig från mina tankar; ”Im at cafe nero and having something to eat with mehmet and mustafa, you want to join?”. Känner att jag just nu vill vara för mig själv och låta mina tankar irra runt, inta olika former och leva sina egna liv.


Människan använder bara några få procent av hjärnan, vad skulle ske om man kunde öka den kapaciteten och använda t.ex. det dubbla? Kan man verkligen hypnotisera folk och mannen som talar med hundar, talar han verkligen med hundarna?

 





If you are successful, you Will win some false friends And some true enemies: Succeed anyway


Kommentarer
Postat av: Mustafa

Om människans skulle använda dubbel hjärnkapacitet skulle hon bli dybbel så jävlig. Må vi förbliden lågintelligenta art vi är.

För att citera den grymme amerikanske standuppoeten George Carlin:



"If it's true that our species is alone in the universe, then I'd have to say the universe aimed rather low and settled for very little."



Amen



2010-10-30 @ 22:00:20
Postat av: Ömer

Haha. Värt att tänka på. Men om vi vänder på det.. Låt en bright human beeing öka sin kapacitet till det dubbla, skulle hon kunna fixa till jävliga problem?

Men det är klart, det hade blivit missbruk till hundra!



Undrar när utomjordingarna ska komma och sätta oss på plats...

2011-01-04 @ 13:33:22
URL: http://istanbullshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0