Finns ordet på svenska?/Sverige på tisdag.

Saknat att skriva av mig. Det kommer nog i perioder. Dock finns det material att publicera på men de är "privat stämplade", vad det nu kan betyda. Även om jag vet att det är det som säljer så är jag även medveten om att allt har sin tid - de kanske läcker ut... håll utkik på wikileaks. Av den anledningen kommer här ett helt nytt inlägg. Jag börjar utan att ha något i tanke så får vi se vart det slutar.

Där rök Frida Kahlo stråna

Låt all tankefragment flöda!!! Shoot. Vart börjar man liksom? Inte vill jag tömma allt som skall tömmas i morgon under mitt midterm exam. Midterm exam - spännande ord som länge spökat i min hjärna då jag försökt finna ett svensk ord för det. Vad F. heter det på svenska? Jag har lite lätt försökt med att kalla det för dugga, men det håller inte: så... om någon har den minsta aning alt. ett kreativt förslag på vad man kan kalla midterm exam så var god meddela mig.
För er som inte vet vad det är så är det exakt som namnet antyder, ett "mellantermins prov" som är en viss procent av sluttentan.

Hur som helst. Ute steker solen och höjer celsiusmätaren till strax över 15 grader (Anders Celsius - svensk grundare av celsiusskalan). Underligt hur det på en dag kan gå från 1 till 15 grader, det är inte normalt. Men vad är då normalt? Finns det ens kvar något som idag är normalt? Och vem är det som bestämmer vad som är normalt? Efter 1 veckas blåst och snöstorm kryllar det av folk på alla gator med solbrillorna graciöst påsatta och med vårskorna löst knutna. Vi ser också en grupp skeptiker som inte litar på solen (njut för fan). De går runt i sina grova jackor och vattentäta skor. Titt som tätt söker sig deras blick upp mot himlen för att skåda om molnen formar sig större eller inte.

Blogg.se begränsar mig i min konst. Jag lyckas inte trycka in låten jag tycker lämpar sig just på denna plats. Därför länkar jag den för de intresserade (bör lyssnas på): http://www.youtube.com/watch?v=mCQjx_JrG9k

Själv bekläddes jag med en tisha, en lätt kofta och min vårkavaj och kickade iväg med mina New Balance (nya är de inte ha    ha). Livet är gott. Vill passa på att säga att de som har en dålig dag, le! Hur ska jag uttrycka mig? Jo, ni har alla läst om jordbävningen, som orsakade en stor våg, som slukade Japan. Så därför säger jag än en gång att Livet är gott, njut. Men var medveten. Ska inte utveckla det djupare. För er som förstod, good! För er som inte förstod, le ändå.

Nästa vecka Tisdag lyfter planet förhoppningsvis med slutdestination Stockholm. Ska checka in hos min kusin Liyan. Lungorna kommer nog få sig en chock av all syre som Sveriges gröna guld släpper ut. Får ta och passa på att andas så mycket som möjligt.
Liyan och kusin Ömer ska ut och ragga damer i storstan = barntricket.

Tror det är dags för mig att sluta 'midterm exam-flykta' och bege mig till mina textilfibrer. Intressant område det där med material och textil. Over and out, open your mouth and shout.

Jag reserverar mig för eventuella staffel, tyrkfel och eventuela fel i gramatiken

Kommentarer
Postat av: deniz

instämmer på precis allt! men dåligt att du drar till sweden. tag med gåva.

2011-03-13 @ 22:39:24
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: adem

merhaba

blogg cok cok cok guzel hazirlanmis begendim

basarilar

adem-göteborg

[email protected]

2011-04-15 @ 15:51:02
URL: http://zeytinada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0